Thursday, December 30, 2010

Information Flow Management


           က်ေနာ္တို႔IT သမားေတြပဲ ၊ Information ဘယ္ေလာက္ အေရးၾကီးတယ္ ဆိုတာေျပာစရာမလိုဘူး။အားလံုးနားလည္သေဘာေပါက္ေနမွာပါ။ သည္ေန႔ က်ေနာ္က အဲ့သည္ Informationကို နည္းနည္း သရုပ္ခြဲျပခ်င္ပါတယ္။
           Information တခုဆိုတာ အသက္ရွိတယ္ဗ်။ က်ေနာ္တို႔ သက္ရွိေတြလိုပဲ သူ႔မွာလည္း အသက္ရွိတယ္၊ အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီ ျဖစ္ရန္လိုတယ္ေပါ့။ ဥပမာ။ က်ေနာ္တို႔ FECေစ်းတက္မယ္ဆိုတဲ့Informationကို၁လေလာက္ၾကိဳရတယ္ဆိုပါေတာ့။ဘာလုပ္ၾကမလဲ?ရွင္းပါတယ္ လက္ရွိေပါက္ေစ်းနဲ႔ ရသေလာက္စု၀ယ္ထားမွာေပါ ့၊ ေနာ့္ တက္မယ္ဆိုတာ ေသခ်ာသိေနတာပဲဟာ။OK, တစ္ပါတ္ေလာက္ၾကိဳသိရင္ေတာင္မွ ျပင္ဆင္လို႔ရပါေသးတယ္ ၊ လုပ္ငန္းအရြယ္အစားေပၚမွာေတာ့မူတည္တာေပါ့။
           ေကာင္းျပီ တကယ္လို႔သာ မနက္ျဖန္ FECေစ်းၾကိမ္းေသတက္မယ္ဆိုတာ သည္ေန႔ည၁၀နာရီေလာက္မွာ သိရင္ ။?? သည္ Informationကတန္ဖိုးရွိႏုိင္ပါေတာ့မလား။ သည္လုိ အခ်ိန္တခုသာမကဘူး ။Informationဆိုတာ ေအာက္ပါ criteriaေတြနဲ႔လည္း ျပည့္စံုရပါတယ္။
1.  Criteria of Information
        1.1 Cost Advantage- Businessမွာ Information ၀ယ္ရပါတယ္ ၊Market information, competitor informationကအစ stock share informationအဆံုး ၀ယ္ယူေနရပါတယ္ ၊journal၀ယ္ျပီး ဖတ္တာကအဆံုး information၀ယ္ယူေနတာပဲေပ့ါ။ Cost Advantageျဖစ္ရမယ္ဆိုတာ သည္informationကို၀ယ္ျပီး တခုခုေသာactionကို ျပဳလုပ္မယ္ဆိုရင္ သည္actionေအာင္ျမင္မွရမယ့္အျမတ္ထက္ပိုျပီး costက်သင့္မယ္ဆို သည္informationက တန္ပါေတာ့မလား၊ထုတ္မယ့္ Product က target ထိလို႔ ရမယ့္အျမတ္ကမွ သိန္း၁၀၀ေလာက္ ၊ information၀ယ္ရင္ကုန္မယ့္ cost က သိန္း၂၀၀ေလာက္ ။ကဲ ၀ယ္မလား???
          1.2 Accuracy- ဟုတ္တယ္ တိက်ရပါမယ္ ။မတိက်တဲ့informationဘာလုပ္မွာလဲ။ ျပိဳင္ဘက္companyတခုခုကကိုယ့္ကိုလိုက္မလုပ္ေစခ်င္လို႔figureအမွားေတြေပးထားတာမ်ိဳးinf:ကို ယံုျပီး သည္market segmetကိုေရွာင္လိုက္ရင္ ကိုယ္ပဲနစ္နာရမွာပါ၊ quantitative ေရာqualitativeကိုပါမွ်တစြာစဥ္းစားဖို႔လိုပါတယ္ ၊qualitativeလိုမ်ိဳး တိုင္းလို႔ မရႏိုင္မယ့္ informationေတြဆို Physical evidence ေကာင္းေကာင္းရွာထားေပေတာ့။ ဥပမာ morale, motivation, commitment ဆိုတာေတြဘယ္လိုတိုင္းမလဲ။ PBC(Personal Business Commitment)ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဆီက commitmentကို  physical evidenceအေနနဲ႔ စစ္တမ္းေကာက္ယူတာပါ(PBCကိုက်ေနာ္က Performance-Based Contract) ဆိုျပီး ရိထားဖူးတယ္ (သြားမေျပာန႔ဲေနာ္)
        1.3 Time- ဒါကုိေတာ့ က်ေနာ္ အထက္မွာေဆြးေႏြးခဲ့ျပီးပါျပီ။
          1.4 Security- ဟုတ္ပါ့ဗ်ာ ။ ဒါအေရးၾကီးတာေပ့ါ ။တျခား informationမေျပာနဲ႔ ကိုယ့္ HRinformation, Financial ကို တျခားcompanyမသိဖို႔လိုတယ္ဟုတ္? ေနာက္ ျပီး အျပင္ကလာတဲ့ informationကိုလည္း သူမ်ားထက္ဦးခ်င္ရင္ ၊ သူမ်ားမသိေသးတာ မ်ိဳးသိမယ္ဆိုရင္ security ကအလြန္ အေရးပါ ပါတယ္။အားလံုးသိတဲ့ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္ေနတဲ့informationကေနဘာမ်ားရႏိုင္မွာမို႔လို႔လဲ
           ဘာေၾကာင့္သည္ေန႔ေခတ္ေတြမွာ Information Flowကပိုအေရးၾကီးလာသလဲ??? တကယ္ေတာ့ စီးပြားေရးမွာ ခုလိုမ်ိဳး Orientiationsေတြ ဆင့္ကဲေျပာင္းလဲလာခဲ့ပါတယ္

2.  Orientation Changes
   Product Orientation
   Production Orientation
   Sale Orientation
   Marketing Orientation
           Product Orientitaion ဆိုတာကProductကိုပဲဦးစားေပးျပီး ထုတ္ခဲ့ၾကတဲ့ေခတ္ ကိုေျပာတာပါ။ ကမာၻ႔ပထမဦးဆံုးကားထုတ္လုပ္သူ Ford ဟာ ကားေတြကို Model တစ္မ်ိဳးတည္း၊အေရာင္ တစ္ေရာင္တည္းထုတ္ခဲ့တဲ့ေခတ္ကေပါ့ ။Coca Cola လို Company မ်ိဳးေတာင္  1World 1Cola ဆိုတာမ်ိဳးေၾကြးေက်ာ္ျပီးထုတ္ခဲ့တဲ့ေခတ္ပါ ၊ျပိဳင္ဘက္ေတြ မရွိေသးသမွ်ေတာ့ သည္စနစ္ဟာေအာင္ျမင္ခဲ့သည္ေပ့ါ။ ျပိဳင္ဘက္ေတြမ်ားလာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ competitive advantage ရဖို႔အတြက္စနစ္ေျပာင္းရပါေတာ့တယ္ ။
           ဒါဟာ Production Orientiation ေခတ္ကိုေျပာင္းလဲခဲ့ပါတယ္ ၊ခုေရမ်ားမ်ား ထုတ္ျခင္းအားျဖင့္ piece per cost က်တယ္ ေအာက္ေစ်းနဲ႔ေရာင္းႏိုင္တယ္ ၊economy of scaleရတယ္ဆိုတဲ့အယူအဆနဲ႔ productမ်ားမ်ားထုတ္ခဲ့ၾကတဲ့ေခတ္ပါ၊မ်ားမ်ားထုတ္တယ္ ေပါေပါေရာင္းတယ္ ၊ ok.၀ယ္သူဘက္ကလည္းေစ်းခ်ိဴရင္၀ယ္တယ္ ။ သည္လို ေခတ္မ်ိဳး ရွိခဲ့တာပါ ၊ entrepreneur တခ်ိဳ႔က ေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရးအေနနဲ႔ ဘယ္လို အသြင္ေဆာင္လာခဲ့ၾကသလဲဆိုေတာ့ quality ေကာင္းေအာင္လုပ္မယ္ သူမ်ားထက္ ပိုေကာင္းေအာင္လုပ္မယ္ အဲ ေစ်းေတာ့နည္းနည္းပိုေပးရမယ္ဆိုတာမ်ိဳးနဲ႔ differentiation နဲ႔ niche ကိုစတင္ခဲ့ပါတယ္ ၊ အဲ့သည္မွာ ေခတ္ေျပာင္းလာပါတယ္ ၊customerဆိုတာ အရင္ကလို  ေစ်းေပါသမွ်၀ယ္တဲ့ ခပ္ည့ံည့ံေတြမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေရြးခ်ယ္တတ္လာပါတယ္ ပိုေကာင္းတာကို ေတာင့္တတတ္ျပီးအဲ့သည္ေနာက္ကိုလိုက္ၾကပါေတာ့တယ္။
           ေနာက္ပိုင္းမွာ Sale Orientation(Selling)တစ္ေခတ္ဆန္းပါေတာ့တယ္။SaleForce
ေတြဆိုျပီးေတာ့ channel ထဲကို သြပ္သြင္းျပီးေရာင္းခိုင္းပါေတာ့တယ္ ၊အဲ Promotionေတြ Discountနဲ႔LuckyDrawေတြသည္မွာေမြးလာခဲ့တာေပါ့။(သည္ေနရာမွာေျပာစရာရွိတာသည္က လူအမ်ားစုက Marketing ဆိုရင္ အထက္က ၃ခုကိုလုပ္တယ္လို႔ပဲျမင္ေနၾကတယ္ တကယ္ေတာ့ Marketing ဆိုတာ အဲ့ဒါေတြထက္ပိုျပီး ၾကီးက်ယ္ပါတယ္ Branding , CRM နဲ႔ PR ဒါေတြပါ၀င္ပါတယ္ Sale Promotor သက္သက္အေနနဲ႔marketingကုိ သည္မွာ အသံုးခ်ေနတာေတာ့ ၀မ္းနည္းဖို႕ေကာင္းပါသည္။)
           အဲသည္မွာ Sell Ice to Eskimo ဆိုတဲ့အဆိုအမိန္႔မ်ိဳးေပၚလာပါတယ္ ၊Sales က ညာျပီးေရာင္းရင္ေတာင္ ေရာင္းရရင္ျပီးေရာ ေရာင္းကုန္ရင္ျပီးေရာဆိုတာမ်ိဳးအထိ အစြန္းေရာက္လာပါတယ္။ဥပမာစီးကရက္သမားေတြကို ၁ေန႔ ၁ဗူးကေန၂ဗူးေသာက္ေအာင္ ။ မေသာက္တတ္တဲ့သူေတြကိုေသာက္တတ္လာေအာင္ တျခား တံဆိပ္ေသာက္တဲ့သူေတြကို ကိုယ့္ဘက္ကိုပါလာေအာင္BusinessEthicမကိုက္တာမ်ိဳးေတြေတာင္လုပ္ေဆာင္ လာၾက ပါတယ္။
           ေနာက္ဆံုးေတာ့Marketing Orientiationကိုေျပာင္းလာၾကျပီ.  Customer Relationship Management , Customer Education, Three Bottom Line နဲ႔ Evangelismဆိုတာေတြကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ေဆာင္ရြက္လာၾကျပီျဖစ္ပါတယ္ ။ “not selling a product selling a dream” ဆိုတာမ်ဳိးလည္းေျပာလာၾကပါတယ္။အရင္လို ညာေရာင္းတာမ်ိဳး ၊ဖိေရာင္းတာမ်ိဳး ေနာက္ျပီး Ethicမညီတာမ်ိဳးေတြမလုပ္ေတာ့ဘဲ Information ကိုbase ထားျပီး competitive advantage ရေအာင္ေဆာင္ရြက္လာပါတယ္ ၊ (ITေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရးကလည္းအေရးပါတဲ့အလွည့္အေျပာင္းတစ္ခုျဖစ္ေစတာေပါ့..)           Inforamtionကိုင္ထားႏိုင္တဲ့သူဟာ marketထဲမွာ စားရတာပဲေလ၊ ဥပမာ က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္ျမိဳ႔မွာ လူလတ္တန္းစားအမ်ိဳးသမီးသုးံ T-Shirts ေတြထုတ္မယ္ဆိုရင္ ရန္ကုန္ျမိဳ႔လူဦးေရ  .အမ်ိဳးသမီးဦးေရ .ပ်မ္းမွ်၀င္ေငြ Fashion Preference, Color Prefernece ၊ေနာက္ျပီးအသက္အပိုင္းအျခား ဒီinformationေတြရရွိမွျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ ၊ရမ္းလုပ္မလို႔လား ၊ သြားမွာေပါ့ဗ်ာ .. ဟုတ္တယ္ဟုတ္ businessဆိုတာ probability ရွိမွစြန္႔စားသင့္တာေလuncertaintyကိုစြန္႔စားမလို႔လား။            ကဲထားပါေတာ့ ..ကိုရီးယားဖက္ရွင္ေခတ္ေရာက္ေနတယ္ဆိုျပီး ကိုရီးယားစတိုင္ ဆိုျပီးထုတ္မလို႔လား ၊ အင္း.. ဘာမွန္းမသိဘဲ ရမ္းထုတ္တာထက္ စာရင္ေတာ့မဆိုးပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္ တျခားသူေတြကလည္း သည္လိုပဲလုပ္စားေနၾကတာပဲေကာ… သူတို႔က အရင္၀င္တဲ့ သူေတြေလ .. channel ထဲမွာ သူတို႔ကအရင္ေရာက္ေနတာ။(ဥပမာ giordano အစ tri တို႔ stepတို႔အဆံုးေပါ့). ဟုတ္တယ္ေနာ္..ခင္ဗ်ားဘယ္လို competative advantage ရႏိုင္မလဲ..        ေကာင္းျပီ လြယ္လြယ္ေလးပါ ေအာက္ေၾကးနဲ႔ဖိုက္မယ္လို႔ ေျပာမလို႔လား ။ အဲလိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုကိုယ္သတ္မေသပါနဲ႔လို႔တိုက္တြန္းပါရေစ/ pricingဆိုတာေနာက္ဆံုး လက္နက္ျဖစ္ပါတယ္ ေနာက္ဆံုးမွသံုးဖို႔ထားပါ။
           အဲလိုမ်ိဳးဆို မေသခ်ာတာလည္းမလုပ္ဘူး ၊ အရွံဳးခံျပီးလည္းမစခ်င္ဘူး၊ ကဲ ဘာလုပ္မလဲ အရွံဳးခံစမယ့္အစား informationေကာက္မယ္ဗ်ာ ။စစ္တမ္းတို႔ဘာတို႔လုပ္မယ္။ ကိုယ္တိုင္မလုပ္ခ်င္ေတာင္inf:ေကာက္တဲ့အဖြဲ႔ေတြအပ္မယ္ဗ်ာ။အတိုင္းအတာတခုေလာက္ထိ လုပ္ထားတဲ့ informationရလာျပီဆုိရင္ အဲ့သည္အေပၚမွာ new product development လုပ္ရေတာ့မွာေပါ့(NPD သည္ သီးျခား topic တစ္ခုျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခ်န္လွပ္ခဲ့ပါသည္။)
           အဲ့သည္informationေခတ္ေရာက္လာျပီဆိုတာကို Mgmtလုပ္ႏိုင္မယ့္ tool တစ္ခုမိတ္ဆက္ခ်င္ပါတယ္..
3.1 Information Flow Mgmt Model
           တကယ္ေတာ့ သည္ Model တခုတည္းရွိတာမဟုတ္ပါဘူး။သည္Modelကေတာ့ fundamental အျဖစ္ဆံုးနဲ႔ နားလည္ရအလြယ္ဆံုးေတာ့ ျဖစ္ပါတယ္။
           သည္ပံုကဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ တဖက္မွာ ပတ္၀န္းက်င္ကရမယ့္ informationရွိျပီး က်န္တဖက္မွာေတာ့သည္informationကိုလုိက္ျပီးactionplanေဆာင္ရြက္ႏိုင္မယ့္Managersေတြရွိပါတယ္ ၊(ဒါမွမဟုတ္ middle level managementေပါ့)
Fig.3.1
           Information flow ကို သည္အတုိင္း ဘာမွprocessing မလုပ္ဘဲ တိုက္ရိုက္ သြားလို႔မရႏိုင္ဘူးဆိုတာကိုေျပာခ်င္တာပါ ၊ ဥပမာ Recruitmentအတြက္ စစ္တဲ့စာေမးပြဲ အေျဖလႊာေတြကုိ GMဆီ တိုက္ရုိက္မေပးဘဲ အရင္ဆံုး အမွတ္ျခစ္မယ္ ၊ စာရင္းသြင္းမယ္ Listထုတ္မယ္ ျပီးေတာ့ေနာက္ဆံုးမွ ပို႔ေပးတယ္မဟုတ္လား ။သည္ Processingေတြမလုပ္ဘဲ တိုက္ရိုက္ information flow သြားလို႔မရဘူးဆိုတာကိုေျပာတာပါ။ေနာက္တစ္နည္းေျပာရရင္ customer survey အရြက္ ၁၀၀၀ရွိတယ္ဆိုရင္ ၁၀၀၀စလံုးကို manager စားပြဲေပၚသြားတင္ေပးလို႔မရဘူးဆိုတာကိုပါ။

Fig3.2
           ပထမအဆင့္အေနနဲ႔Marketing Research နဲ႔Marketing Intelligence ဆိုတာမ်ိဳး၀င္လာပါျပီ။ Mke Researchမွာ survey လို ကိစၥမ်ိဳးပါ၀င္ျပီး questionnaires ေတြ အတိအက် ေမးျမန္းထားတဲ့ formေတြပါ၀င္ပါတယ္ ၊ (က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းအပ္တဲ့အခါမွာ ျဖည့္ရတဲ့ enroll fromမ်ိဳးေတြေပါ့.) Mkt Intel မွေတာ့ questionnaires ေတြအတိအက်မပါေတာ့ပါ quantative values ေတြကို တိုင္းတဲ့အေဘာပါ 
           အဲ့သည္ motor ၂လံုးနဲ႔ environemt က information ကိုစုပ္ယူပါတယ္ . ေနာက္ျပီးေတာ့ သည္၂ပိုင္းဟာ ျဖတ္သန္းစရာအဆင့္ေတြရွိေနပါေသးတယ္။


          

Fig.3.3
           သည္အဆင့္(Fig.3.3) ဟာ tool၂ခုကိုသံုးျပီး data progressingကို အဆင့္ျဖစ္ပါတယ္။Internal Recordsဆိုတာယမန္ႏွစ္ေတြကrecordsေတြအေၾကာင္းတို႔ ရံုးတြင္း(internal environamet )ကရတဲ့ HR တို႔ Finance တုိ႔ နဲ႔ဆက္စပ္တဲ့ data ေတြျဖစ္ပါတယ္။ေနာက္ျပီး MR, MIကရလာတဲ့ data ေတြကို Internal Record Systemထဲကိုထည့္ပါတယ္
           Data Analysis ဆုိတာကေတာ့ Decision Support အတြက္ လိုအပ္သလို Table ဖြဲ႔တာေတြ Graph ဆြဲတာေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္ေဆာင္ရတဲ့stage ျဖစ္ပါတယ္ ၊
           သည္အဆင့္ဆို decision making သမားေတြဆီ data flow ျဖစ္ဖို႔ေတာ္ေတာ္ေလး အသင့္ျဖစ္ေနပါျပီ။ သည္ေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔ တံတား၂စင္းခင္းဖို႔လိုပါတယ္ တခါတေလမွာ ၂စင္းစလံုး တျပိဳင္တည္း ခင္းဖို႔ မလိုအပ္တတ္ပါဘူး ။အေျခအေနအရေပါ့…

Fig.3.4
           ပထမတံတားကေတာ့ managers ေတြဆီကေန IR ကိုုဘာinformation လုိခ်င္တယ္ဆိုျပီးေတာင္းခံတာပါ .(သည္ျမားပဲ backward သြားေနပါတယ္ ) (one-way bridge ေပါ့ေလ)
           Managerေတြဆီကို Disseminate လုပ္တယ္ဆိုတဲ့ တံတားကိုျဖတ္ျပီး information ကိုစီဆင္းေစပါတယ္ ၊သည္အဆင့္မွာ dataေတြကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာတာေတြ ျပန္စီတာမ်ိဳးေတြ ၊ ေပါင္းထည့္တာေတြ အကုန္လုပ္ရပါတယ္ ။ဘာေၾကာင့္လဲဆို ဘယ္သူေတာင္းတာလဲ? ဘာေတာင္းတာလဲ? ေနာက္ ျပီး ဘာပဲေပးရမလဲဆိုတာမ်ိဳးကအေရးၾကီးလို႔ပါပဲ။ဥပမာ ၊ Marketing Dep; managerက ကုန္ၾကမ္းေစ်းတက္တဲ့ကိစၥရဲ႔ Detail ကိုသိခ်င္မွာ မဟုတ္ပါဘူး ၊သူ႔စားပဲြေပၚကိုသာ (Rubber ေစ်း ႏွစ္အလိုက္ေျပာင္းလဲမႈဇယား သာတက္သြားလို႔ကေတာ့ ခင္ဗ်ားအဆဲခံဖို႔သာျပင္ထားေပေတာ့)။ တခါတေလမွာေတာ့ အေသးစိတ္မဟုတ္ေပမယ့္brief accountေတာ့လိုခ်င္လိုအပ္မယ့္ အေျခအေနမ်ိဳးရွိပါတယ္၊ (company အလိုက္ကြာျခားမွာေပါ့ဗ်ာေနာ့္)
Fig.3.5
           ကဲ က်ေနာ္တုိ႔ IT Field နဲ႔ဆိုင္တာျပန္ေျပာရေအာင္ . အခု ေရာင္ေျပာင္းျပီးျပထားတဲ့ အနီေရာင္ ေလးေထာင္တံုး၄တံုးမွာ က်ေနာ္တို႔ အလုပ္ရွိပါတယ္ ၊Inventory Control တို႔POS
တို႔ကအစ Atandence System, Salary System, နဲ႔ Employee Inf: Systemတို႔ လို Finance နဲ႔HR အတြက္သံုးရတဲ့ internal systemေတြအဆံုး သည္ ထဲမွာပဲရွိတာပါ။
           ခုေနာက္ပိုင္ းSAAS ျဖစ္လာမယ္ဆုိရင္လည္း သည္ထဲကေျပးမလြတ္ေသးပါဘူး ၊ ဒါကိုပဲေျပာျပခ်င္တာပါ ၊IRနဲ႔DAကေတာ့ package ေတြမွာ ေပါင္းျပီးပါေနတတ္ပါတယ္ ။ က်ေနာ္တို႔ PGM နဲ႔DBအတြဲကေန select,insert,update,delete လုပ္လို႔ရတာေတြကိုဆုိလိုခ်င္တာပါ၊ေနာက္ျပီးေတာ့reporting,printingေတြလည္းအပါအ၀င္ေပါ့။
3.  Marketing Information Management Model
Fig4.1
           Marketing သီးသန္႔အတြက္ model ကေတာ့ သည္လိုရွိပါတယ္ စိတ္၀င္စားရင္ေတာ့ ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။

           အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ က်ေနာ့္ေက်ာင္းအတြက္စာဖတ္ရင္းလိုအပ္လို႔စုထားတဲ့ Dataေတြပါ ၊ ခုလိုစုစည္းျပီးျမန္မာလိုျပန္ေရးျဖစ္တာကေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ကို Share ခ်င္လို႔ပါ ။ က်ေနာ္ကိုယ္တုိင္လည္း codingလာေရးခိုင္းရင္ ဘာလဲ ။ဘယ္မွာသံုးမွာလဲ ဘာပိုေကာင္းလို႔လဲအစရွိသျဖင့္ေမးေလ့ရွိပါတယ္ ။ျပီးေတာ့ ေရာ့ ဒါက input ေဟာဒါကလိုခ်င္တဲ့ output ဆုိတဲ့အဆင့္နဲ႔တင္ ရပ္မေနခ်င္ပါဘူး။ ပိုသိခ်င္ပါတယ္ ၊            technical know-how အေရးၾကီးသလို ဘာေၾကာင့္ေရးမွန္းမသိ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လိုေျပာင္းလဲလာမွန္းမသိ တခုခုေျပာင္းျပီ ဆိုအေသအေက် လိုက္လုပ္နရတာမ်ိဳးထက္စာရင္ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ကို ဘယ္sector မွာရွိလည္း ဘယ္ firm မွာသံုးမွာလဲ ဘာ purposeလည္း ဘာကိုcoverျဖစ္သြားျပီး ဘာကcritical ျဖစ္သလဲဆိုတာသိခ်င္တာလည္းပါပါတယ္။ အဲ က်ေနာ္ခင္တဲ့ ခင္ဗ်ားတုိ႕ကုိလည္း သိေစခ်င္ပါတယ္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ စိတ္ပါ၀င္စားမယ္ဆိုရင္ေပါ့။

Min Zarni
Team-3
Myanmar DCR

No comments:

Post a Comment